Hoeveelheden vlees p.p.

  • Mike

    Kan iemand mij vertellen welke hoeveelheden vlees, saus en salades ik moet aanhouden p.p.?

    Ik heb altijd veel te veel over….

    Heeft iemand een tip?

    Thanx, Mike

  • miekje

    Ik heb wel eens gehoord 3 a 4 honderd gram vlees per persoon maar goed ik ben zelf ook iemand die altijd te veel overhoud:(

    Salades en saus lijkt me niet zo erg om over te houden dat blijft lang goed maar ongeveer een flesje op 3/4 personen maar dan heb je maar 1 smaak

    xxxx miekje

  • irma van kortenhof

    ik gebruik voor de heren 4 stukken vlees en voor de dames 2-3 stukken vlees.

    Wat sauzen betreft, in flessen zijn ze maar beperkt houdbaar en vaak wat scherp van smaak. De lekkerste sauzen krijg je als volgt

    1 flinke lepel goede mayonaise (calve) in 3 bakjes

    bakje 1 4-6 tenen knoflook uitpersen een beetje peper/zout/suiker door elkaar roeren en een flinke schep stijfgeklopte slagroom zonder suiker er doorheen roeren.

    bakje 2 toevoegen worcestershire saus klein scheutje, flink wat tomatenketchup

    peper,zout,suiker, scheut whiskey en ook weer flinke lepel stijf geklopte slagroom

    bakje 3 flink wat kerry poeder, peper,zout,suiker evt. een scheut medium sherry

    en ook daar weer stijfgeklopte ongezoete slagroom erdoor.

    zo kun je ook een kruidensaus maken, wel rekening houden dat door de slagroom de sauzen zachter van smaak worden dus evt. extra kruiden, knoflook etc toevoegen

  • paul

    ach ja we zijn een jaar verder. sow wat

    wat in het vorige bericht staat dat klopt we.

    voor huzarensalade reken ik 250gr. pp.

    en een 1/2 stokbrood pp.

    als ze dat krijgen met drank is jouw feestje geslaagd

    smakelijk eten

    paul

    l