ervaringen gas/ electrisch BBQen

  • angeleye

    wie heeft er ervaring met het BBQen op gas of electrisch? Wij willen een nieuwe BBQ kopen maar het aanmaken van een kolen BBQ duurt zolang en daar kun je de temperatuur niet van regelen.

  • hesi

    mijn ouders hebben een gas bbq. Het voordeel is idd dat je de temperatuur kunt regelen en dat het niet zo lang duurt voordat je kunt beginnen. Een nadeel is natuurlijk dat je de karakteristieke geur mist. Je kunt er misschien bbq kruiden van “de Tuinen” op gooien net zoals bij een gewone bbq, lekkere geur, maar ik weet niet of dit kan bij een gas bbq. De bbq van mijn ouders is vrij klein maar misschien zijn er tegenwoordig grotere.

    Succes.

    gr.hesi

  • Martijn

    Een gas bbq is voor luie mensen zonder smaak.

    De kunst van het bbq-en is het gecontroleerd bereiden van vlees, groenten en vis boven gloeiend houtskool, en bbq-en doe je op je gemak.

    Roosteren boven een gasvlam heeft niets met bbq-en te maken.

    Martijn

  • Brigitte

    Wij hebben een gas bbq. Bevalt heel goed. Zeker als je regelmatig even snel wil bbq-en. Het valt allemaal heel goed te regelen (brand niks aan, etc) en de smaak is goed. Ik zou voor gas gaan.

  • dutch barbecue association

    Beste barbecue vriend,in ons bbq-boek geven wiuj tips hoe je veilig maar vooral lekker op houtskool kunt barbecuen,zonder aanbranden e.d.

  • Ed

    BBQ,hoort op hout,maar die niet echt om het eten geven en het

    gemak ervan nemen gas enz.

    En met een goede BBQ kan je best wel goed de hitte regelen

    Groeten Ed

  • Vlakedaki

    Brigitte schreef:

    >

    > en de smaak is goed.

    Ook op dit prikbord slaat op één of andere wijze de vervlakking toe…

  • Brigitte

    Waarom bbq-en we? om daarna lekker te kunnen eten toch?!

    Of is dit voor jou niet zo boeiend!

    Hoezo vervlakking…..Vlakedaki schreef:

    >

    > Brigitte schreef:

    > >

    > > en de smaak is goed.

    >

    > Ook op dit prikbord slaat op één of andere wijze de

    > vervlakking toe…

  • Vlakedaki

    Mevrouw, gas is om te koken of te stoken, niet om te BBQ-en…

    Om een beetje BBQ-smaak aan het vlees te krijgen is een houtskoolvuur nodig.