Is de WEBER GENESIS SILVER B (gas BBQ) uit USA hier te gebruiken?

  • rob de ruiter

    Zit eraan te denken om een WEBER GENESIS SILVER B te importeren.

    Heeft iemand dit eerder al gedaan en weet iemand of deze USA modellen hier zo te gebruiken zijn met onze aansluitingen etc?

    Ik ben erg handig dus ombouwen gaat wel maar wat zou er eventueel omgebouwd moeten worden…?

    Groeten.

    Rob

  • guus warmenhoven

    hoi Rob,

    het is voor jou wel enige tijd geleden, maar heb je nog op je vraag antwoord gekregen?. Ik zit met hetzelfde geval.

    groetjes Guus

  • Veteraan

    Beetje late reactie maar ik zie deze thread heel toevallig.

    Ik heb dit apparaat enkele jaren geleden uit de USA laten komen. De enige aanpassing is de regulator (drukregelaar in het nederlands geloof ik) die je moet vervangen. Ik heb die gewoon los gekocht bij Intratuin en er op gezet. Jarenlang probleemloos gebruikt.

  • Ruud

    Ik heb afgelopen maand een Weber Q100 (gas) BBQ cadeau gekregen van een vriend uit de USA. Omdat dit Weber model is gemaakt voor aansluiting op een kleine gasbus en deze bussen in NL (voor zover mij bekend) niet verkrijgbaar zijn moet ik een andere oplossing zien te vinden. Pogingen de Q100 om te bouwen verlopen tot dusver nogal moeizaam. Vandaag bij Intratuin een gasfles en een originele Weber ‘adapterslang met regulator’ gekocht (onderdeel nr. 8453). Volgens de instructie moest ik dan de gasdrukregelaar op de USA BBQ demonteren en dan zou ik de slang die naar de gasfles leidt kunnen aansluiten. Helaas blijkt deze set waarschijnlijk bedoeld voor iemand die zijn BBQ hier heeft gekocht en niet langer met kleine gasflesjes wil werken. Op deze manier kun je hem nl. aanluiten op een grotere gastank (ik had er een van 5 liter). In mijn geval lukt dat dus niet omdat de aansluiting aan de zijde van de BBQ, nadat ik de originele gasdrukregelaar had gedemonteerd, niet past. Nu zullen daar wel weer verloopstukken voor zijn maar toen ik het spul net ging terugbrengen vertelde de verkoper dat je dan het gehele binnenwerk moet vervangen omdat in de USA een ander soort gas wordt gebruikt. Klopt dat of heb ik aan een verloopstuk voldoende? Ik snap wel dat er verschillende gassoorten bestaan maar uiteindelijk moet het toch allemaal ontbranden als het ontstoken wordt? Hoewel ik op dit gebied over onvoldoende technische kennis beschik lijkt mij dat de gasdrukregelaar dat probleem juist zou moeten wegnemen? Wie kan mij helpen en het verlossende antwoord geven? Bij Weber heb ik al geïnformeerd en die stellen gewoon dat het niet gaat! Ik ga er vanuit dat ze dit zo moeten stellen om juridische redenen en ze daarvoor niet aansprakelijk gesteld willen te worden. Alles gaat de vraag is alleen nog even “HOE”?

  • kruikeduiker

    Hallo Veteraan, werkt de bbq nog? ik lees op de site van Weber dat je niet alleen de slang kan vervangen (drukregelaar) bij jou dus geen probleem zeg je.

    Hoe warm wordt de bbq?

    mvg

    Ron