inbouw thermometer...

  • jarnos

    Ik ben op zoek naar een thermometer die je in de deksel kunt vastschroeven zodat je weet hoe warm het in de ketel is….(dus het meetpinnetje heeft schroefdraad waarmee je hem door het (zelfgemaakte) gaatje steekt en dan de moer eropdraaid,en een meettabel voor roken/bbq-en) Iemand een idee waar deze in NL te krijgen zijn??

    Bedankt!

  • Dutch John

    Hallo,

    Van de meter die je bedoelt, kan ik niet vertellen waar die te verkrijgen is, maar een gewone oventemperatuurmeter met cilindrische sonde werkt ook goed. Verkrijgbaar in de betere keukenwinkel.

    Groet,

    DJ

  • Bas Kaper

    Ik heb zo'n thermometer die je bedoeld gekocht bij een Enorm winkel in Joure. De naam van de winkel is Enorm Brattinga. Ik was daar ik de buurt. Ik denk dat je bij alle Enorm winkels terecht kunt en anders kunnen ze 'm vast voor je bestellen.

    Deze thermometer kun je in een van de ventilatiegaten draaien met een vleugelmoertje en geeft prima de temp van de bbq weer. De thermometer is van Weber en kostte dacht ik zo'n 18,95. Veel succes

  • jarnos

    Hmm,dank voor de reacties ik zal eens kijken bij Weber…

    (Overigens lijkt het plaatsen in de ventilatie-gaatjes mij geen optie ivm het regelen van de temperatuur?) Als ie idd €19,- kost bestel ik hem wel in de Usa,kost ie waarschijnlijk minder incl verzenden.

    Thanx!

  • Dutch John

    De meter plaatsen daar waar je wilt meten, niet waar ie het gemakkelijkst te monteren is. Dus monteren bij het rooster.

  • Big Ben

    Dag Jarnos,

    Binnenkort ga ik zelf een bbq/grill maken. Kun jij me tips geven waar en hoe ik in de VS spullen kan bestellen.

    Bij voorbaat dank.

    Big Ben

  • Giovanni

    Hoi Jarnos,

    ik weet niet of je inmiddels voorzien bent van een thermometer. In je berichtje staat ook niet welke Weber jijzelf hebt, maar ik denk dat het om een One Touch Silver of Gold gaat 47 of 57 cm.

    Zover mijn kennis strekt is er geen thermometer met een schroefdraad, maar is er een gaatje aan de zijkant onder het handvat van het deksel (kun je mij nog volgen). Daar kun je een Weber thermometer in steken. Het past perfect. Let wel op, er zijn in ieder geval twee soorten vleesthermometers van Weber in omloop. De een loopt tot 110 graden de ander tot 288 graden. Aan de eerste heb je echt niks.

    Ze zijn bij verschillende winkels te koop of te bestellen. Het hangt ervan af waar je woont. Bv. in Vlaardingen is er tuincentrum Staelduisebos waar het hele jaar door Weber producten wordem verkocht en in Harderwijk is er Kampeerwinkel Hendriks waar ze redelijk veel Weber access hebben.

    Suc6

  • jarnos

    Bedankt voor je reactie,

    Ik ben nog niet voorzien maar heb voor nood even een oventhermometer die ik gewoon op het rooster zet….

    Meters met schroefdraad bestaan wel,maar zijn blijkbaar alleen in de USA te krijgen (ik zal zo eens een linkje plaatsen)

    Ik heb iig een 47 cm het simpelste model,weet alleen niet meer hoe die heet,in iedergeval geen extra gaatjes in bodem of deksel die die zal ik zelf even moeten boren oid….

  • paul peters

    Hallo Jarnos, ik ben erg benieuwd of het jou gelukt is om z'n thermometer te vinden. Ik ben er ook al even naar opzoek maar is mij nog niet gelukt. Hoor gaarne iets van je. Alvast bedankt, Paul

  • Mike123

    Kijk eens op Ebay, bijvoorbeeld deze.