Temperatuur boven de 150

  • Pascal78

    Sinds kort ben ik in het bezit van een Oklahoma Joe Smoker. Machtig mooi ding en ik heb er al heerlijke dingen meegemaakt. Het enige probleem dat ik ervaar is dat ik de temperatuur moeilijk boven de 150 graden celsius kan houden. Ik heb briketten, houtskool en gewoon beukenhout gtebruikt maar hou de warmte van het begin maar moeilijk vast. Probeer zoveel mogelijk zuurstof naar het vuur te laten gaan maar ook dit dooft uiteindelijk. Heeft er iemand tips voor mij?

  • jenzo

    probleem met die oklahoma smokers is, dat de schoorsteen eigenlijk te kort is. Er komt onvoldoende trek in het systeem, waardoor onvoldoende verse lucht wordt aangevoerd.

    ik weet niet of je een beetje handig bent, maar eigenlijk moet er een halve tot één meter schoorsteen extra op om de trek aan te wakkeren

  • M.Boomsma

    Probeer eens kokosbriketten deze hebben een hogere gloeitemperatuur, gloeien langer en gelijkmatiger dan gewone briketten. Bovendien roken ze minder en heb je haast geen afval. Tekoop bij Praxis

    Suc6

  • Roos

    Wij hebben ook een oklahoma joe,hebben deze al een aantal jaren.Bevalt zeer goed,en willen nooit meer wat anders.Waarom wil je de temperatuur beslist boven de 150 graden houden?Wij stoken de bbq flink op met appelhout en laten hem zoveel mogelijk uitroken,alvorens wij er vlees op gooien.Hij houd hem dan toch nog wel een poosje op 160 graden.Klep niet te veel open doen,vlees red zich wel, 1 keer keren is ruim voldoende.Èèn keer hebben we eiken hout gebruikt maar dat vonden we niet lekker.Wij gebruiken nooit briketten of houtskool ,daar is deze bbq toch ook niet voor bedoelt.Hout en m.n fruitbomen hout geeft toch echt dat echte bbq smaakje.