Weber en Marktplaats

  • Olav

    Hallo allemaal .

    Ik gebruik al jaren een Cadac kogelbbq , kostte destijds iets van € 60 .

    Minimaal 2 keer i.d week steek ik hem aan en met dit weer nog wel vaker .

    Hele Lamsbouten Complete Kippen Dikke T-Bone steaken tot en met de Kerstkalkoen toe

    Maar nu is ie dan bijna overleden en ben ik toe aan een nieuwe .

    En nou schreeuwt iedereen van de daken dat Weber de besten zijn terwijl deze ook het meeste te koop staan op Marktplaats

    Ik heb een nieuwe Cadac voor € 80 eurootjes terwijl de Weber One touch € 129 kost

    Mijn vraag is dan ook

    “Hoe kan dat ”

    “Wat is dan de meerwaarde”

    Als een Weber zo goed is waarom verkoopt men ze dan weer ?

    Wie heeft ervaringen met andere e/o meerdere KogelBbq of is het een marketingtrucje

    Wie heeft een wijze verklaring .

    Oke oke ………vooruit dan :

    Mijn favoriete recept . Hele Kip op de BBQ

    Van de hele kip het vel verwijderen ,

    Borstbeen eruit snijden of knippen

    Zout en kruiden naar smaak

    Inwrijven met olijfolie

    Boven het houtskool of briketten een kleurtje geven

    Daarna via de indirekte methode zo laag mogelijk in een klein uurtje gaar laten worden

    Onderin de BbQ een lekbak met daarin wijn bier of bouillon voor het uitdrogen

    Eet smakelijk

    Gr Olav

  • Bar-B-Coa

    Ik wil niet per se spammen, maar ik heb daar meerdere keren iets over geschreven op mijn blogje. Kijk anders daar eens om wat informatie op te doen. Dat gedweep met Weber is wat mij betreft overdreven. Want je hebt het over € 129,00, maar dan heb je ook maar het startmodel onder de startmodellen. Je kunt op dit moment bij de Kwantum al een kogelbarbecue kopen van 45 cenntimeter in doorsnede voor € 15,00.

  • Bram

    Je kan lekker BBQen op bijna alle soorten BBQ's. Het verschil zit hem echter in het ontwerp en levernsduur. Weber vindt ik persoonlijk vrij duur, maar ze maken wel goede BBQ's. En de garantie is echt perfect.

    Ik had weinig zin om elk jaar een nieuw instabiel gamma keteltje te kopen. Het lijkt mij handiger om 1x een betere kwaliteit te kopen (al weet ik dat je voor de naam betaald). Het apparaat zit ook net even wat makkelijk in elkaar. Ik heb gekozen voor een gold model, omdat ik die aspot ook wel handig vindt. Maar nogmaals, op een wegwerp maak je ook fantastische dingen.

  • Dik

    voor het huis tuin barbecuen voor worstjes en een burgertje zijn die keteltjes leuk maar als je echt gecontroleerde hitte nodig hebt dan kom je toch in de Weber categorie terecht.

  • Patrick van P.

    Hoi Olav,

    Misschien heb je dan niet goed genoeg gezocht, want voor €10 extra had je ook al een Weber barbecue kunnen hebben. De goedkoopste is rond de 90 euro. En voor nog een tientje extra heb je zelfs eentje met onderstel.

    Ik heb er zelf ook één gekocht afgelopen zomer, maar wie weet verkoop ik die ook wel op marktplaats. Wil nu alweer wat groters!

    GR. Patrick