welk merk?dancook?weber?of?

  • peggy

    Ik ben voor de verjaardag van mijn vrien op zoek, naar een degelijke bbq (houtskool) iki wil er zo'n 150 euro max. voor uitgeven en hij hoeft noiet al te groot te zijn.

    Nu heb ik bbq van het merk weber gezien maar ook hele mooie van het merk dancook.

    Kan iemand mij vertellen of deze merken enigzins gelijkwaardig zijn? Of is de een beter dan de ander?

    Of raad iemand een ander merk aan?

    groetjes peggy

  • Giovanni

    Ik ken vooral de Weber bbq en daar ben ik uitermate tevreden over. Volgens mij heeft de Dancook bbq ook hetzelfde concept als Weber nl met een deksel. Als ik jou was zou ik vooral naar dat aspect kijken. Een deksel, luchttoevoer van onderaf en luchtafvoer in het deksel (voor de circulatie). ik denk dat je gewoon moet kijken naar wat je kunt krijgen voor 150,- euro en dat het merk in principe niet echt uitmaakt. Misschien zou het wel handig zijn als Dancook ook een Nl leverancier heeft.

    Suc6

  • Ati

    Ik ben het helemaal met Giovanni eens. Ik zelf heb trouwens een Weber en bij daar heel tevreden mee. We barbequen zelfs in de winter. Onze kerstkalkoen kwam uit de Weber.

  • Jeroen

    Hoi Peggy,

    Beide merken zijn goed. Er zijn echter meerdere barbecues die goed zijn. Kijk eens op www.trendmarket.nl. Zij hebben meerdere barbecues in verschillende prijs klasses.

    Groetjes,

    Jeroen.

  • Rob B

    Ik ben laatst ook op zoek geweest naar een goeie bbq en kon in kwalireit geen noemenswaardige verschillen ontdekken. Mijn keus is gevallen op een Dancook bbq omdat ik het disign mooier vond. Ik heb hem besteld en afgehaald bij allesvoortuien.nl prima winkel en gewoon uit voorraad leverbaar.

    Groet,

    Robert

    Giovanni Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik ken vooral de Weber bbq en daar ben ik

    > uitermate tevreden over. Volgens mij heeft de

    > Dancook bbq ook hetzelfde concept als Weber nl met

    > een deksel. Als ik jou was zou ik vooral naar dat

    > aspect kijken. Een deksel, luchttoevoer van

    > onderaf en luchtafvoer in het deksel (voor de

    > circulatie). ik denk dat je gewoon moet kijken

    > naar wat je kunt krijgen voor 150,- euro en dat

    > het merk in principe niet echt uitmaakt. Misschien

    > zou het wel handig zijn als Dancook ook een Nl

    > leverancier heeft.

    > Suc6

  • w8

    Laatst Dancook bbq gekocht Model 9000, deze kun je ook gebruiken als vuurschaal. Bij allesvoortuinen.nl hadden ze die gewoon op voorraad en had hem de volgende dag al in huis. Gisteren voor het eerst gebruikt en ben zeer tevreden, vanochtend kon ik hen eenvoudig schoonmaken omdat het as in een soort binnen pan zit die je er eenvoudig uit kan halen. Het is alleen handig om meteen een deksel mee te bestellen dan kun je hem gewoon buiten laten staan zonder dat hij vol regent.