Weber of skottelbraai ?

  • Gorry

    Ik heb zelf een skottelbraai, maar al mijn collega's hebben het de hele dag over hun ‘ Weber’. Daar horen dan dingen bij als een starter, en kippen met een blikje erin (??!)!). Is zo'n Weber nou echt zo goed, of houden ze me voor de gek? Ik vind Skottelbraaien zo makkelijk, gasflesje, teflon inlegvel, en hup.

    Ik ga nu eerst een analoge HD schotel ophangen, ik lees jullie reacties zo.

  • baard staartjes

    http://www.smoffelen.nl

  • baard staartjes

    http://www.smoffelen.tk bedoel ik dus….

  • Menno

    Beste Gorry,

    Ze houden je niet voor de gek.

    Persoonlijk vind ik de Weber de keizer onder de BBQ's. Maar eigenlijk doet elke kogelBBQ hetzelfde. Weber is alleen kwalitatief hoogstaand en zul je lang plezier van hebben.

    Een Skottelbraai is mijns inziens helemaal geen BBQ. Wel makkelijk, lijkt mij. Heb er geen ervaring mee. Maar een kip met een bierblikje in z'n kont (want daar hebben jouw collega's het over) kun je op een Skottelbraai vergeten.

    Groet,

    Menno

  • Wim M

    Gorry,

    Een skottelbraai, is natuurlijk geen BBQ. Dus het is appels met peren vergelijken.

    In Zuid Afrika wordt wel aan skottelbraai gedaan, maar gewoon op hout. Ook heb ik wel gezien dat boerewors op een ploegschaar of in een schep (geen rechte maar een beetje rond). gaargemaakt werd.

    Het verhaal van je collega`s klopt, dat zijn de beste. Ik wok er ook in. Van dat bierblikje is waar, maar er zijn ook houders voor, zodat je de verfdamp van het blikje niet in je kip trekt.

    Groetjes,

    Wim

  • Ronald

    Ik ben in het bezit van allebei. Je kunt ze idd niet met elkaar vergelijken. De skottelbraai gaat mee naar de camping vanwege het gemak en de veelzijdigheid, maar voor het échte BBQ'en gebruik ik toch de Weber One Touch Silver. En de Beercan-chicken is iedere keer weer één van de hoogtepunten… !!! En niet op de skottelbraai klaar te maken, omdat je indirect moet BBQ'en, hetgeen met de skottelbraai moeilijk, zo niet onmogelijk is !!!

  • Miriam

    Ik heb al jaren lang een skottel. Als ik ga kamperen neem ik hem mee, maar thuis gebruik ik hem ook vaak. Ik maak er echt alle op! ook bbq-en gaat top! en laatst heb ik voor het eerst een pizza gebakken met de deksel erop mmmmmm! Ik kwam laatst trouwens een nieuwe site tegen met skottel aanbiedingen, www.skottelspotter.nl, ziet er leuk uit!

    Ik zeg dus skottel, kan je veel meer mee dan een weber!

    Daag!

  • Bram

    Je kunt je het beste afvragen wat je wilt doen met je BBQ. Eigenlijk is een skottel geen BBQ maar iets om buiten ook op gas te koken. BBQen gaat met kolen en vuur en niet op een warme plaat. Die trouwens best handig kan zijn.

    Als je lekker rooksmaak wil en iets je best doet is een weber je beste keus. Wil je vooral makkelijk dan een skottel. Mijn advies. Verdiep je erin en koop een weber!

  • skottel

    Natuurlijk de skottel. Veelzijdig en gemakkelijk in gebruik.

    Voor lekkere recepten ga dan naar Skottelbraairecept.tk:)-D