Aanschaf skottelbraai?? Help!!

  • Karin

    Wij zitten erover te denken een skottelbraai aan te schaffen voor thuis, maar daar heb ik een paar vragen over. De Cadac chef de luxe is te uitgebreid, het deksel en de pannenhouder zullen we waarschijnlijk nooit gebruiken (hebben een weber gehad, en die deksel is ook nooit gebruikt), maar ik wil wel kunnen barbecuen, eitje bakken, pannekoeken bakken en evt. een lekker eenpansgerecht klaar kunnen maken. Nou is de skottel op zich vrij vlak, en ik vraag me af of je daar goed op kunt roerbakken? Of is het dan een aanrader om bijv. de paella-pan aan te schaffen in combinatie met een carri chef bbq? de paella-pan is toch vlak? Dan zou een grillplaat ook overbodig zijn? Of moet je dan nog een soort tussenstuk of iets aanschaffen? Misschien zit ik er helemaal naast. Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

  • Joanna

    Hoi Karin,

    Wij hebben een Cadac Eazi Chef en hebben ons ook het hoofd gebroken over alle toebehoren.

    We hebben het uiteindelijk bij het basis model gehouden, dus alleen de wokpan en de folie.

    De wok is echt wel ruim, je kunt er een behoorlijk eenpansgerecht op bereiden voor 4 personen (mssn wel 6) afhankelijk wat je

    er nog bijdoet (salade en/of stokbrood). Mijn ervaring is: neem alleen de basisuitvoering en probeer dat eerst uit.

    Als je er pizza op wil maken heb je bijv wel een deksel nodig, maar de vraag is of je dat vaak zult doen. Natuurlijk blijft het

    gerecht wel beter warm met een deksel, maar je kunt het ook overdoen in een schaal en die op een waxxinelicht zetten.

    Het is dus maar net hoe vaak en intensief je hem gaat gebruiken en daarom kun je in een later stadium altijd nog de extra toebehoren aanschaffen.

    Suc6.

    Anja